Magnum Quest, Kody do gry Magnum Quest

Magnum Quest Poradnik. Część 1 – jak zacząć?

Magnum Quest Poradnik. Część 1 – jak zacząć? O czym jest ta gra, jakie powinny być nasze pierwsze kroki, jakich błędów unikać, co kupować? Zapraszam do lektury!

Magnum Quest

Recenzję tej gry można znaleźć pod tym adresem: Magnum Quest. Tak powinno robić się gry. RTX 10. Na potrzeby poradnika napiszę, że ta gra to zwykły, znany nam schemat czyli zbieramy bohaterów, uzbrajamy ich i testujemy w walce. Oczywiście miejsc naszych aktywności gra dostarcza dość dużo i w ciągu kilku miesięcy zauważyłem jej mocny rozwój i rozbudowywanie takich możliwości. I nie chodzi mi o zwyczajne eventy (wydarzenia) tylko o miejsca stałe tzn. coś, co możemy codziennie odwiedzić i zabawić się w przechodzenie w celu zdobycia kolejnych zasobów do ulepszenia naszej drużyny.

Pieniądze

Wydawanie pieniędzy w tej grze nie jest wymagane. Niemniej takie stwierdzenie nie oddaje rzeczywistości. W wiele gier da się grać bez kasy ale jest to granie dość wymagające. W Magnum Quest możesz grać bez kasy w sposób łatwy i przyjemny. I w ogóle nie musisz stosować trików, bocznych furtek, multikont czy innych obejść.

Kody do Magnum Quest: Kody do gry Magnum Quest. Aktualne 2021

Miałem przyjemność grać w tą grę w trybie wydawania pieniędzy i w trybie 100% free2play i powiem Wam, że nie odczułem różnicy. Przynajmniej nie ma różnicy w ilości czasu jaki możemy spędzić w tej grze. Jest on taki sam. W sam raz by mieć rozrywkę ale nie za długi by się umęczyć.

Jeżeli ktoś chciałby wydać pieniądze to jedyny moment gdzie warto to początek gry. Tylko po to by osiągnąć szybciej pewien etap gdzie okazuje się, że wydawanie kasy jest totalnie zbędne. Zbędne gdyż jesteśmy już mocno samowystarczalni i wystarczy wykonywać dziennie aktywności by mieć stabilny rozwój.

Nadmienię, że by poczuć naprawdę realny, ogromny skok pomiędzy początkiem gry a dogonieniem czołowej stawki potrzebowalibyśmy ogromnych pieniędzy. Naprawdę ogromnych. Ze względu na mechanikę gry czyli losowość jest to gra nie warta świeczki. Tym bardziej, że jak napisałem gra w trybie free2play jest identyczna co gra w trybie premium. Masz do zrobienia to samo co gracz premium; nie masz żadnych ograniczeń.

Systematyczność

To znaczy codzienne logowanie i wykonywanie aktywności da Tobie o wiele więcej niż sypnięcie kasą. Tak więc polecam systematyczne logowanie się tym bardziej, że w grze jest ono potrzebne do utrzymania się w sojuszu (i nie tylko).

Sojusz

W grze Magnum Quest są sojusze czyli skupiska graczy pod szyldem. Sama organizacja sojuszu, struktura, zarządzanie jest uproszczona do minimum. Aktywności w sojuszu też nie są wymagające. Codziennie jest do ubicia boss klanowy. A będąc precyzyjnym – walka z bossem gdzie mechanika polega na tym, że im więcej zadamy obrażeń tym więcej taki boss będzie miał punktów “nienawiści”. Im więcej łącznie sojusz uzbiera tych punktów tym więcej będzie można otworzyć skrzynek z nagrodami. Są ich trzy.

Dla sojuszu ważne jest by mieć w swoich szeregach graczy nie tyle mocnych a aktywnych. Wystarczy, że ktoś nie zaloguje się by poświęcić 1 minutę na walkę i zabraknie punktów na ostatnią, najcenniejszą skrzynkę. Dlatego czynnik aktywności jest ogromnie ważny.

Sojusze szybko wykluczają osoby, które nie logują się przez 2-4 dni. Rotacja w sojuszach jest ogromna. Ale ze względu na te możliwości “zarobkowe” warto w sojuszu być.

Łącznie nagród nie ma wiele ale biorąc pod uwagę aktywności codzienne w trybie solo pomnożone przez kilka dni to zbiera nam się porządna porcja zasobów na rozwój. Na samym początku pisałem, że gra ciągle się zmienia. Pomiędzy lipcem tego roku a dniem dzisiejszym gra ta została mocno rozbudowana. Dodano bardzo wiele elementów gdzie gracz może spędzić czas i zdobywać zasoby na rozwój konta. Rozwinięto też samą ideę sojuszu. Obecnie oprócz prostych zadań mamy event (Wojna Marionetek) w którym można zdobyć fajne nagrody. Tu przewagę mają sojusze wysokopoziomowe (ze względu na to, że im wyższy poziom tym więcej mogą mieć członków) oraz sojusze złożone z mocnych graczy (bo w evencie są coraz trudniejsi przeciwnicy).

Wspomniałem już w samym tytule, ze ta gra to wzór jak powinno się robić gry.

Potwierdzeniem tego stwierdzenia będzie ten event. Każdy z graczy może wystawić swoją jedną jednostkę/ bohatera do puli najemników. Każdy z innych graczy może z niej skorzystać (a także z każdej innej jednostki wystawionej przez graczy w sojuszu) by skompletować mocniejszą swoją drużynę czyli by zadać więcej obrażeń. Zachętą do wystawienia takiej jednostki jako najemnika są dwie rzeczy. Po pierwsze nie tracimy możliwości z skorzystania z tego bohatera a po drugie dostajemy złoto za sam fakt wystawienia.

Dzięki takiemu wzajemnemu wsparciu i przy założeniu, że w sojuszu są aktywni gracze to możemy zajść dalej niż sojusze większe i mocniejsze ale złożone z mniej aktywnych graczy. Bardzo to przypomina mi mechanizm jaki zastosowano w grze Dawn of Titans. To tez jest pięknie graficzna gra, z wieloma fajnymi bo prostymi mechanikami ale z kilkoma mankamentami, których na szczęście w Magnum Quest nie ma.

Recenzja Dawn of Titans: Dawn of Titans. Czarna dziura dla portfela. RTX 2.8

Zasoby i rozwój

Zasobem w tej grze jest wszystko. Bo wszystko służy rozwojowi konta. Wymienię tutaj i krótko opiszę poszczególne element ale zaznaczam, że wymieniam tylko te, które są stałe. Są czasami zasoby, które są czasowe i wynikają z trwającego eventu. Służą one po prostu do zakupów w sklepie.

Smocze okruchy – najcenniejszy zasób w grze. A raczej prawie najcenniejszy. Ogólnie można za to kupować prawie wszystko. Ja osobiście zbieram cierpliwie smocze okruchy i wydaję tylko na losowanie bohaterów. Czasami warto jednak wydać smocze okruchy na jeszcze jedną rzecz: odświeżenie sklepu. Mamy na przykład zasoby by kupić kopię złotego bohatera. Kupujemy, odświeżamy sklep i znów możemy kupić tą samą kopię (jeżeli starczy nam zasobów). Wtedy możemy szybciej konkretnego bohater podnieść do wyższej rangi.

Złoto – bazowy zasób służący do podniesienia poziomu/ levelu bohatera oraz do zakupów w sklepie (zakładka “ogólne”). Za złoto możemy w sklepie kupić niektóre rzeczy. Są to głównie beryl, uzbrojenie, zwoje łowców przygód, amulety oraz specjalne zasoby służące do rozwoju mapy gwiezdnej czyli ostatecznego rozwoju bohatera (informacje o mapie gwiezdnej znajdziesz niżej). Złoto zdobywa się łatwo i w ogromnej ilości miejsc.

Punkty doświadczenia bohatera – bazowy zasób służący do podnoszenia poziomu/ levelu bohatera. Do zdobycia w wielu miejscach ale najwięcej dostaje się go z skrzyni skarbów.

Beryl – kolejny bazowy zasób służący jedynie do poziomu bohatera. Co jakiś czas przy podnoszeniu levelu mamy punkt krytyczny gdzie wymagany jest właśnie beryl (oprócz złota i punktów doświadczenia bohatera). Na początku gry nie mamy z tym problemu jednak na dalszych etapach gdy mamy do podniesienia kilku bohaterów na raz na wyższy poziom może się okazać, że potrzebujemy dziesiątek tysięcy berylu. Dlatego ja kupuję codziennie beryl za złoto w sklepie (zakładka ogólna) nawet jak w danym momencie nie potrzebuję.

Punkty doświadczenia poszukiwacza przygód – służą do podniesienia poziomu gracza. Do zdobycia w wielu miejscach, nie zwracam na nie uwagi bo nie zauważyłem by poziom gracza miał na coś wpływ. Aczkolwiek mam niejasne przeświadczenie, że dzięki temu mogą pojawiać się coraz lepsze rzeczy w sklepie. Być może jednak się mylę i te coraz lepsze przedmioty pojawiają się w zależności od naszych postępów.

Uzbrojenie – do zdobycia w różnych miejscach. Najwięcej w “obławie” -> część “wyzwania” czyli za pokonywanie demonów (gra wychodzi naprzeciw graczowi i wygrane walki można wykonywać w trybie natychmiastowym auto). O samej mechanice tej części gry napiszę oddzielny artykuł.  Niemniej ważne jest jedno: nigdy nie kupuję uzbrojenia. Szkoda na to złota (a tym bardziej smoczych okruchów)

Monety wycofania – uzyskiwane ze sprzedaży bohaterów. Zawsze sprzedawaj brązowych bohaterów. Nigdy nie sprzedawaj srebrnych i złotych. Monety zbiera się wolno ale w końcu można uzbierać tyle by kupić odpowiednie złote lub srebrne kostki duszy czyli by móc wylosować jakiegoś złotego lub srebrnego bohatera. Moja porada – kupuj tylko złote kostki duszy.

Monety prób – kolejny zasób zdobywany za wykonanie konkretnej aktywności w grze (próby). Wolno się je zbiera ale są bardzo przydatne. W sklepie można kupić konkretnego złotego bohatera. Zaleta to to, że zawsze są ci sami (czy sami odświeżymy sklep czy system odświeży po wielu dniach). Wadą jest to, że są to ci sami bohaterowie. Napisałem nielogicznie? No nie. Mi akurat Derla w sklepie pasuje. Ale jak ją skończę to moja radość się skończy także bo inni złoci bohaterowie nie będą moim trzonem armii. Niemniej, nawet w takim przypadku ich zakup ma sens – będą służyć do rozwoju innych bohaterów.

Odznaka gildii – do zdobycia za aktywność w gildii (walka z bossami). Mało się ich dostaje. Raz na jakiś czas można uzbierać odwodnią ilość by coś w sklepie kupić. Moja porada: kupuj tylko monety rzemieślnika.

Monety rzemieślnika – srebrne lub złote. Do kupienia i do zdobycia w kilku miejscach. Służą do podniesienia rangi ekwipunku. Bardzo cenne bo o wiele wydajniejsze niż stary ekwipunek. Ja kupuję je za złoto (lub odznaki gildii) jak mam okazję.

Amulety – to rozwinięcie bazowego ekwipunku. Tutaj warto je jednak kupować w sklepie. Nigdy brązowych bo te łatwo zdobędziemy w “wyzwaniach”. Ja kupuję srebrne i zawsze złote. Dlaczego? Bo możemy je zdemontować i dzięki temu mieć zasoby na rozwój tych co mamy w użytku. Drugim argumentem jest to, że zdemontowany brązowy może tylko dać zasoby do rozwoju brązowego, srebrny srebrnego a złoty złotego. Dlatego warto je kupować. Ale tylko za złoto.

Moneta orle oko – kolejny zasób (stały) w grze. Do zdobycia u łowców przygód. Zdobywa jej się tak dużo, że ja nie mam problemy z kupowaniem w sklepie tego co chcę. A to co można za nią kupić to zasoby do rozwoju mapy gwiezdnej bohaterów czyli ostatecznych ulepszeń. Można też je zdobywać za wykonywanie zadań u łowców przygód niemniej koniecznością jest wspomaganie się zakupami w sklepie.

A najcenniejszym zasobem są bohaterowie.

Bohaterowie

Bohaterowie podzieleni sią na 4 kategorie. Zwykli (brązowi), niezwykli (srebrni), rzadcy (złoci) oraz mityczni (też złoci). Na potrzeby poradnika napiszę jedno: nigdy nie inwestuj w brązowych bohaterów. Zawsze ich sprzedawaj.

Na początku gry można częściowo naszą drużynę oprzeć o bohaterów srebrnych ale jak tylko nadarzy się okazja to wymieńmy ich na złotych. Dlaczego? Bo tylko złoci mogą być rozwijani do ostatecznej ilości gwiazdek rozwoju czyli rangi oraz poziomu postaci czyli levelu.

I tutaj małe zamieszanie, która wprowadza gra. Srebrni bohaterowie mogą być rozwijani do etapu złotego. Co więcej – możemy wylosować złotego bohatera którego korzenie są w srebrze. Ale tacy bohaterowie mogą się tylko rozwijać do etapu 3 gwiazdkowego. Ta niejasność wynika z dość ciekawego i skomplikowanego systemu rozwoju.

O rozwoju bohaterów napiszę oddzielny poradnik (część 2) bo to rzecz wymagająca głębokiej analizy a także Waszego skupienia. Jest to najważniejsza rzecz w grze czyli jak dobrze (efektywnie) rozwijać bohaterów. Tutaj napiszę tylko, że rozwój polega na konsumpcji kopii nisko rangowych by dostać pojedynczy egzemplarz o wyższej randze. Z tym, że w grze mamy jakby dwa poziomy rozwoju – gwiazdkowy i faktyczny poziom postaci.

Im wyższy poziom gwiazdkowy (złoty jednogwiazdkowy, złoty 4 gwiazdkowy) czyli rangi tym wyższe zezwolenie na podnoszenie zwykłego poziomu (poziom 1, 45, 176). Im wyższy zwykły poziom czyli level tym większy dostęp do specjalnych umiejętności postaci a także poziomu tych umiejętności. Na przykład: na jednej postaci czar “tarcza +10% do życia” odpala się na 50 poziomie, a ulepszona wersja czaru na 100 poziomie a najlepsza wersja czaru na 245 poziomie.

To taki przykład – nie szukajcie odniesienia faktycznego w grze. Ma on zobrazować tylko mechanikę.

Ale by zdobyć poziom 50 musimy najpierw podnieść postać z jednogwiazdkowej do dwugwiazdkowej. A by podnosić na poziom 100  i więcej potrzebujemy znów kolejnej gwiazdki.

Co by nie było: musicie zapamiętać jedno – nigdy, ale to nigdy nie sprzedawajcie wylosowanych złotych bohaterów. Oni się przydadzą do rozwoju.

Kolejna rzecz do zapamiętania: bohater prawdziwie złoty to ten który ma 4 umiejętności a złoty wyrośnięty ze srebrnego to ten z trzema umiejętnościami.

Ok. Mówiłem, że to skomplikowane. Lepiej to wyjaśnię bo krok po kroku w zapowiedzianej części 2 poradnika.

Warto wspomnieć, że bohaterowie są przypisani do jednej z trzech szkół walki. Siła, zręczność, wiedza. Liczy się to tylko przy zbieraniu ekwipunku dla nich bo ekwipunek też jest przypisany do jednej z tych szkół. Amulety można stosować bez takich restrykcji.

Rozwój bohaterów w kierunku wyższej rangi (gwiazdki) jest drogie i skomplikowany. Rozwój bohaterów w kierunku poziomu (levelu) jest prosty ale też bardzo drogi. Na początku ilość złota, punktów wiedzy i ilość berylu (składniki na rozwój) są minimalne ale na późniejszych etapach to są grube miliony. Ciężko uzbierać te miliony by jednocześnie podnieść wszystkich bohaterów dlatego w grze zaimplementowano fantastyczną rzecz czyli drużyna.

Drużyna

Nie chodzi mi tu o drużynę w sensie 5 osobowy skład, który wysyłamy do bitwy. Chodzi mi o drużynę, jako zaplecze, wzmocnienie, posiłki dla głównej walczącej drużyny. Na pewnym etapie rozwoju dostaniecie dostęp do tej opcji. Pierwsze 5 miejsc będzie zajęte przez bohaterów, których faktycznie rozwijamy czyli tych w których wpakowaliśmy złoto, beryl i punkty wiedzy. Im wyższy poziom najsłabszego z tych 5 bohaterów tym więcej dodatkowych miejsc drużyny otrzymujemy. Włożenie innego bohatera w takie miejsce spowoduje ze otrzyma on za darmo poziom (level) najgorszego bohatera z naszej głównej drużyny. Wystarczy dodać tylko ekwipunek. Warto pamiętać, że tacy zapasowi bohaterowie w drużynie nie dziedziczą rangi (gwiazdek). System rangi rozpatruje się zawsze indywidualnie dla każdego z bohaterów. Z drugiej strony ranga (ilość gwiazdek) nie ma wpływu na ich otrzymywany automatycznie poziom (level).

Jak rozwijać drużynę?

O mechanice poziomu (levelu) zapasowych bohaterów dopiero co napisałem. Kolejną istotną sprawą jest rozwój głównej drużyny. Powiedzmy, że mamy 5 bohaterów. Mamy określone ilości zasobów. Jeden gracz rozwinie w ten sposób: 1 x 250 lv + 4 x 50 lv. Inny gracz rozwinie w ten sposób: 5 x 150 lv. Który zrobił to lepiej? Oczywiście drugi gracz. Dlaczego? Bo pozostali (na przykład 12) bohaterowie w naszej zapasowej drużynie będą mieć 150 lv. W pierwszym przypadku będą mieć lv 50.

Zalecam równomierny rozwój bohaterów z głównej drużyny.

Główna drużyna

To niekoniecznie bohaterowie którymi walczymy najczęściej. Są to bohaterowie, których możemy rozwinąć najbardziej. Na przykład: uwielbiamy grać bohaterami z frakcji cienia. Ale gra ze względu na mechanikę jest na etapie, że najwięcej wylosowało nam bohaterów z frakcji lasu. I oni mają najwyższą rangę. I dzięki temu mogą być rozwijani na wyższy poziom (pisałem wcześniej o uzależnieniu poziomu od rangi).

Wtedy do naszej głównej drużyny włączamy bohaterów o największej randze; usuwamy tych z niższą i rozwijamy ile się da level (poziom tych bohaterów). Wtedy bohaterowie z “drużynie zapasowej” będą mieć większy poziom niż gdybyśmy na nich oparli nasz rozwój. Jest to dziwna mechanika ale tylko na początku. łatwo ją opanować a dzięki temu będziecie mieć najwyższe możliwe poziomy postaci którymi możecie pograć.

No dobra. Ale co w sytuacji gdy rozwijaliśmy bohatera a w między czasie rozwinęliśmy innego do wyższej rangi? Wtedy przychodzi nam opcja reset.

Reset

Za drobną opłatą w smoczych okruchach możemy zresetować bohatera czyli sprowadzić go do poziomu 1. Odzyskujemy całość składników potrzebnych do podniesienia poziomu. Możemy je wykorzystać do podniesienia poziomu innych bohaterów.

Ekwipunek

Czyli coś na głowę, na tors, na nogi i broń. Proste? Oczywiście. Są tu elementy gwiazdkowe (wartość ekwipunku) oraz poziom ekwipunku ale nie jest to już tak skomplikowane jak w przypadku bohaterów. Warto pamiętać, że najcenniejsze są zestawy bo im więcej elementów z zestawu tym lepsze bonusy za zestaw dostajemy. Więc jeżeli już to wykorzystujemy elementy ekwipunku nie będące częścią zestawu do rozwoju tego ekwipunku, który chcemy sobie zostawić.

Oczywiście ta gra to ciągły rozwój więc traktujcie to co napisałem jako generalną zasadę by w między czasie stosować to co najlepsze. Czyli jak mamy część z zestawu z 1 gwiazdką a wylosujemy część bez zestawu lub z innego ale np. z 3 gwiazdkami to wiadomo – zakładamy 3 gwiazdki.

Po jakimś czasie znów zaczniemy regularnie zdobywać elementy z 3 gwiazdkami więc sobie wyrównanymi zestawy ( w końcu wylosujemy lub kupimy brakujący element zestawu). Rozwój ekwipunku jest drogi (i złoto czyli bazowa waluta w grze ale też duża ilość nieużywanego sprzętu) niemniej może się okazać, że podniesienie 1 broni w jednym bohaterze, który jest w pięcioosobowej drużynie przyniesie nam wygraną w walce, w której do tej pory ciągle przegrywaliśmy.

Ogólnie warto zapamiętać jedno: im wyższa ranga ekwipunku (gwiazdka) tym większe bazowe statystyki. Im wyższy poziom ekwipunku tym wyższe bonusy do tych bazowych statystyk. Czyli, że więcje otrzymamy za podniesienie poziomu ekwipunku 3 gwiazdkowego niż 1 gwiazdkowego. Ale jest to też droższe.

Dokładamy do tego możliwość, że zbieramy elementy zestawu ekwipunku i dochodzą nam kolejne bonusy za każdy użyty kolejny element takiego zestawu.

A bazą do tych rozważań jest punkt wyjścia czyli jakość ekwipunku (brązowy, srebrny, zloty). W sumie jest to proste.

Na późniejszym etapie dochodzą kolejne elementy ekwipunku (amulety) ale ogólnie zasada gwiazdek, rangi, rozwoju, poziomu jest zachowana.

Postęp w grze

Na samym początku dość często dzięki postępowi w grze dostajemy dostęp do nowych lokacji gdzie możemy codziennie mieć jakąś aktywność. W każdym z tych miejsc możemy osiągać coraz więcej ale najważniejsze bo jedyne miejsce, które determinuje nasze możliwości czyli dostęp do tych różnych aktywności jest mapa główna kampanii. Im więcej przejdziemy tym więcej nam się odblokuje możliwości.

By więcej przejść musimy się rozwijać. By się rozwijać musimy zdobywać nowych bohaterów i zasoby na ich rozwój a także ekwipunek i zasoby na rozwój ekwipunku. By to zdobyć musimy brać udział w różnych aktywnościach dostępnych w różnych lokacjach. Coraz więcej lokacji i coraz wyższy poziom czyli zarobek w tych lokacjach zdeterminowany jest postępem na mapie głównej. Zamknięte koło.

Skrzynia skarbów

Mapa kampanii jest o tyle ważna, że co jakiś czas przy pokonaniu jakiegoś etapu dostajemy bonus do “zarobku w tle”. Co minutę skrzynia skarbów (do której zawsze mamy dostęp) zapełnia się zasobami. Im więcej przeszliśmy w kampanii tym coraz więcej co minutę dochodzi nam zasobów. Skrzynia może pomieścić nieograniczoną ilość zasobów jedynym wyznacznikiem pojemności jest czas. Otóż zapełnia się ona przez określoną ilość godzin i koniec. Musimy opróżnić skrzynie by znów było miejsce.

Magnum Quest Etapy

 

Więc wracamy do początku czyli potrzebnej systematyczności w logowaniu do gry. Czyli aktywność i jeszcze raz aktywność. Tu jest dobre miejsce by się pochylić nad różnicami między graczem premium a graczem free2play

Punkty VIP

Jak ktoś grał w różne gry mobilne to poczuł się jak w domu. System punktów VIP to często spotykany element różnicujący graczy free2play i graczy premium. Sprowadza się to do tego, że im więcej wydasz pieniędzy tym więcej masz punktów, dzięki którym osiągasz kolejne poziomy VIP. Im wyższy poziom VIP tym więcej ułatwień. Gra Magnum Quest na szczęście zrobiła to w formie “soft”. Oczywiście ostateczne rangi VIP to grube pieniądze ale jak patrzę na te różnice okazuje się, że duże nie są. Tak więc gracz free2play nie powinien czuć się poszkodowany. Jedyną, zauważalną różnicą jest dopiero co wspomniany element gry, czyli skrzynia skarbów.

Im wyższa ranga VIP tym dłużej może się zapełniać, czyli gracz premium o wysokiej randze nie musi tak często logować się do gry.

Liga łowców

Jednym z ważniejszych miejsc, które nam się odblokuje jest Liga łowców. Jest to miejsce gdzie możemy codziennie wykonywać misje. Polega to po prostu na przypisanie bohaterów. Muszą mieć odpowiednią rangę (gwiazdki) i być z określonej frakcji. Reszta dzieje się automatycznie (tzn. wysyłani są na misję, na określony czas, misja zawsze kończy się sukcesem).

Nie zbieramy dużej ilości zasobów z takich misji ale znów – systematyczność oznacza, że po jakimś czasie uzbieramy zasoby pomagające nam w rozwoju. Ponadto im więcej misji tym więcej punktów w ramach Ligi łowców. A im więcej punktów tym wyższy poziom. Im wyższy poziom tym cenniejsze misje. A także dostęp do kamieni runicznych.

Kamienie runiczne

Są trzy. Każdy z nich to taki bonus do parametrów w walce w różnych lokacjach. I tak jak przy wspomnianym ekwipunku – drobny bonus może oznaczać wygraną. Zasoby do ich rozwoju zbiera się wolno. Więc znów – systematyczność i robienie misji w lidze łowców to podstawa naszego sukcesu.

Obława i wyzwanie

Jest to kolejne superważne miejsce. Jeżeli dostaniesz do niego dostęp to możesz otworzyć szampana. Właśnie skończył się problem z zdobywaniem nowego ekwipunku a także ekwipunku używanego do rozwoju sprzętu, który używamy.

W próbach mamy 4 bossów. Każdy z nich jest podzielony na etapy. Im wyższy etap tym lepszy losowany ekwipunek. Dostęp do wyższych poziomów bosa uzależniony jest od: pokonanie poprzedniego oraz zrobienie odpowiedniego etapu na mapie kampanii.

Codziennie dostajemy punkty do losowania sprzętu (na poziomie bosa którego ostatnio pokonaliśmy). Punkty powoli zapełniają się do określonego poziomu (jest ich maksymalny limit). Wiec warto się codziennie logować by efektywnie wykorzystywać przysługujące nam punkty. Przypomina to sytuację ze wspomnianą skrzynią skarbów.

Każdy z bossów daje nam konkretny element wyposażenia. Trzech bossów obdarza nas ekwipunkiem z trzech szkół (wiedza, siła, zręczność) i dzięki temu możemy szybko skompletować odpowiednie zestawy. Ostatni boss daje nam amulety.

Obława i przygoda

Są to tematyczne kampanie. Coraz trudniejsze. Niektóre mają logiczne problemy do pokonania. Jest to fajne miejsce, gdzie można zdobyć cenne nagrody ale są one jednorazowe. Kolejny raz przechodzenie przygód nic nam juz nie da. Ale jak wspomniałem, druga część “obławy” czyli “wyzwania” to nasze niewyczerpane źródło zdobywania ekwipunku i amuletów.

Znajomi

Oprócz bycia w klanie mamy też listę znajomych. Do 30 graczy może być naszymi znajomymi. Każdego dnia wysyłamy i otrzymujemy punkty przyjaźni. Czyli codziennie możemy zdobyć maksymalnie 30 punktów. Dzięki temu mamy codziennie do 3 losowań bohaterów (1 losowanie to 10 punktów). W naszym interesie jest by mieć listę składająca się z aktywnych graczy. Tego samego wymaga się od nas. I tak jak w przypadku gildii tak i w przypadku indywidualnej listy znajomych nie ma sentymentów. Nie jesteś aktywny? Wyrzucają Ciebie.

Lochy

Kolejna lokacja, którą przechodźmy staczając walki z coraz mocniejszym przeciwnikiem. Obecnie lochy o tyle są ciekawe, ze podzielone na kilka obszarów.

Mamy walki w których możemy wykorzystać obojętnie jakiego bohatera z obojętnie jakiej frakcji (lochy główne). Mamy tez lochy frakcyjne w których nasza drużyna może składać się tylko z bohaterów z danej frakcji. Warto co jakiś czas zaglądać do lochów i pokonywać kolejne etapy bo możemy dostać naprawdę cenne nagrody. Dlaczego piszę co jakiś czas? Bo często tak jak w przypadku kampanii głównej dobieramy do ściany. Przez jakiś czas jesteśmy za słabi by pokonać przeciwnika. Im bardziej zagłębiliśmy się w lochach tym trudniej nam pokonać kolejny poziom. Ale jak wspominałem – nagrody zauważalnie się polepszają.

Magnum Quest  – jacy bohaterowie są najlepsi?

Mógłbym od ręki wymienić kilku super koksów z tym, że to nie ma sensu. A przynajmniej nie ma sensu dla poczatkującego i średniozaawansowanego gracza. Wyjaśniam o co chodzi. Wspomniałem, że ta gra to losowość. Wspomniałem, że bohaterowie to najcenniejszy zasób. Wspomniałem w jaki sposób uzależniony jest poziom od rangi. Nadmieniłem jak rozwija się bohaterów. A teraz sobie to wszystko zbierzmy w całość i przeanalizujmy.

Mamy dwóch graczy. Jeden chce grać Aresem (bohater frakcji dzikich) a inny Fare (bohater frakcji leśnych). Obaj to bardzo dobrzy wyjadacze na polu bitwy. Każdy z innych względów ale nie o tym teraz chcę napisać.

Możemy ułożyć do nich pozostała część drużyny by ich wspierać. Ogólnie te postacie mają być naszym rdzeniem. Na nich opieramy naszą taktykę. Ok.

Dajmy tym graczom możliwość wykonania 1000 losowań bohaterów. Może się okazać, że gracz chcący grać Aresem nie wylosował go ani razu a gracz chcący grać Fare wylosował Aresa 16 razy. I jak tu podpowiedzieć graczowi pierwszemu jak ma robić drużynę pod Aresa jak Aresa nie ma? I nie wiadomo kiedy zdobędzie na tyle dużo jego kopii by sens takiej drużyny był zauważalny?

Dlatego z jednej strony porady co do składu drużyny mają sens ale z drugiej pozbawione są sensu. Tak naprawdę moment w którym można odpowiedzieć na pytanie jest jeden. Ktoś ma Aresa 4 gwiazdkowego i Fare 4 gwizdkowego i wtedy odpowiadamy czym bardziej powinien grać. Oczywiście uwzględniając jego pozostałych bohaterów bo może się okazać, że taki Ares bez odpowiedniego zaplecza będzie łatwy do pokonania a w tym samym momencie Fare będzie o wiele lepszy bo będą inni bohaterowie z których można złożyć kompletną drużynę, wzajemnie się wspomagająca i wykorzystująca to co Fare robi.

Moja porada dla początkujących – graj, bądź aktywny, losuj i graj najmocniejszymi postaciami (nie ważne jakimi) uwzględniając ich wzajemne uzupełnianie się. Masz koksa bez leczenie i tarczy ale zadającego mnóstwo obrażeń? Dodaj bohatera typu Arthur rzucającego tarczę na drużynę lub bohatera typu Aeluin lecącego drużynę (a może nawet i obydwu). Wtedy Twój koks nabierze przeżywalności na polu bitwy i przez dłuższy czas będzie mógł sieć zniszczenie w drużynie przeciwnika.

Dobrze ułożona drużyna

O elemencie wzajemnego wspierania się już napisałem. Jest jeszcze jeden ważny element. Jednorodność drużyny. W grze możemy dostać bonus za dobrze dobrany skład. Zdeterminowane jest to wyborem bohaterów z frakcji. Odpowiednia ich ilość owocuje otrzymanym bonusem do drużyny. Jak to wygląda?

  • W drużynie mamy 3 bohaterów z tej samej frakcji. Pozostali są z dwóch innych frakcji (np. 3 x twierdza + 1 x las + 1 x cień). Bonus: Atak + 10% oraz Punkty Życia + 10%
  • W drużynie mamy 3 bohaterów z tej samej frakcji. Pozostali są z innej ale tej samej fakcji (np. 3 x twierdza+2 x las). Bonus: Atak + 15% oraz Punkty Życia + 15%
  • W drużynie mamy 4 bohaterów z tej samej frakcji. Piąty bohater jest z innej frakcji (np. 4 x cień + 1 x las). Bonus: Atak + 15% oraz Punkty Życia + 20%
  • W drużynie walczy 5 bohaterów tej samej frakcji. Bonus: Atak + 25% oraz Punkty Życia + 25%

Co to oznacza? Oznacza to, że czasem drużyna złożona z słabszych bohaterów ale z takich frakcji gdzie dostaniemy odpowiednio duży bonus może wygrać tam gdzie drużyna złożona z mocniejszych bohaterów ale bez bonusu za dobre dobrnie frakcji przegrywa z kretesem.

Czyli czym grać?

Ja wolałbym by te pytanie zamienić na inne. Jak grać? Pamiętajcie o bonusach za frakcję drużynie, wzajemne uzupełnianie się umiejętnościami bohaterów, rozwój ekwipunku i amuletów, ważność zapasowej drużyny i związane z tym rozwój rang i poziomów bohaterów. Dorzućmy do tego naszą wytrwałość, codzienne logowanie, aktywność solo i w gildii oraz pewien obrany cel. Wtedy codzienna gra nie istotne jakimi bohaterami będzie nam dostarczała satysfakcji. A jaki jest cel w naszej grze?

Dobór bohaterów vs  frakcja

To oczywiście dobór bohaterów. Dopiero co pisałem, że nie ma sensu się nad tym zastanawiać. Ale to było w kontekście doraźnej gry. W skrócie – gramy takimi kartami jakie wylosowaliśmy. Niemniej możemy sobie postawić cele długoterminowe.

Ponieważ gra co jakiś czas wprowadza nowego bohatera z całkowicie inną mechaniką, która może przewrócić obowiązujący stoliczek (kanon uznanych bohaterów i składów) to warto główny nasz zamiar rozwoju oprzeć o frakcje. Jeżeli rozwijamy frakcję to pojawienie się nowego bohatera mocno nie zmieni naszej gry bo i tak nie moglibyśmy z niego skorzystać a jeżeli się okaże, ze to akurat bohater z naszej frakcji to z łatwością włączymy go do naszej drużyny. Pamiętajmy – sukces w tej grze to nie silny bohater a dobra drużyna.

Moim wyborem była frakcja Cień i nie dlatego, że w Internecie uzyskałem informacje, że to najlepsza frakcja. Po prostu lubię wszelakiej maści nieumarlaków od czasów Diablo II i nekromanty. Niemniej dobrze zaznajomiłem się z tą frakcją. Znam jej wady i zalety. Zwracam uwagę na bonusy do drużyny za skład frakcyjny drużyny. Moim celem jest uzyskać jak najwięcej bohaterów z tej frakcji by jak najszybciej się rozwijać w ramach tej frakcji. Gra ma pewne elementy trochę nam ułatwiająca osiągnięcie tego celu.

Czy mamy wolną wolę w wyborze bohaterów?

Pisałem o losowości w tej grze. Jest ona wszędzie widoczna. Losowanie ekwipunku, amuletów i bohaterów. Jeżeli chodzi o bohaterów możemy sobie trochę zwiększyć szansę na uzyskanie tych pożądanych. Można to zrobić na kilka sposobów.

Magnum Quest magiczna lista

Magiczna lista

Możemy sobie ustawić bohaterów których chcemy by nam wylosowało. Mamy możliwość ustawienia do 5 bohaterów na frakcję (bohaterowie mityczni są ustawieni automatycznie). Jeżeli wylosuje nam bohatera to właśnie z tej listy. Możemy w ten sposób zwiększyć szansę na wylosowanie konkretnego bohatera. Oczywiście jeżeli przykładowo zależy nam na jednym bohaterze z frakcji cienia to mamy 1/20 szansę ze to trafi akurat na tego co chcemy (bohaterowie mityczni nie mają wpływu na rozłożenie szans dla bohaterów frakcyjnych). Ale bohaterów frakcyjnych jest o wiele więcej więc i tak ten ułamek szansy to bardzo duża pomoc.

Magnum Quest kupony frakcyjne

Kupony frakcyjne

Możemy otrzymywać różne kupony do losowania. Jedne z nich to tak zwane kupony frakcyjne. Codziennie zmienia się frakcja dominująca czyli frakcja z której losujemy bohaterów przy użyciu kuponów frakcyjnych. Wystarczy poczekać na odpowiedni dzień by wydać te kupony na losowanie na tą frakcję, która nas interesuje. Oczywiście możemy otrzymać bohatera brązowego, srebrnego lub złotego ale przynajmniej mamy pewność, ze z frakcji która nas interesuje.

Sklep 

W sklepie jest kilku konkretnych złotych bohaterów, których możemy kupić. Jeżeli nam pasują to jesteśmy kilka kroków do przodu na drodze uzyskania drużyny marzeń.

Wydarzenia czyli eventy

Co jakiś czas w grze pojawiają się wydarzenia specjalne w którym można wygrać konkretnego złotego bohatera.

Najcenniejsi złoci bohaterowie czyli mityczni

Mamy ich na razie dwóch. Jeden do walki w tylnym szeregu a drugi w przednim. Pominę ich umiejętności (świetne). W tym miejscu skupię się na powodzie ich unikalności. Otóż, nie są przypisani do frakcji. Ale to nie oznacza, że korzystanie z nich pozabawia nas możliwości uzyskania lepszego bonusu frakcyjnego za złożenie drużyny. Wręcz odwrotnie – oni mogą imitować każdą frakcję więc przykładowo jeżeli mamy drużynę złożona z 4 bohaterów cienia i jednego mitycznego to otrzymamy pełny bonus taki jakbyśmy mieli drużynę złożoną z 5 bohaterów cienia.

Dlatego są tak cenni – bo są uniwersalni. Problemem jest to, że bardzo trudno podnosi się im rangę. Dlatego, że można do ich ulepszeń wykorzystywać tylko ich konkretne kopie (a nie w pośrednich etapach jakiekolwiek z danej frakcji – o tym szerzej w poradniku traktującym o podnoszeniu rangi bohaterów). Dlatego gdy nadarzy się okazja to właśnie tych bohaterów powinniście zdobywać w pierwszej kolejności. Nie tych z ulubionej fakcji. Zdobywajcie bohaterów mitycznych!

Słowa końcowe

Poradnik będzie rozwijany. Na razie napisałem to o czym pamiętałem. Gra jest prosta (bazowa mechanika) ale dość rozbudowana (zależności) i jak już wspomniałem ciągle się rozwija więc i poradnik będzie się rozwijał.

Gdyby pojawiły się błędy albo brakowało jakiegoś elementu wartego wspomnienia, opisania to proszę swoje uwagi zamieścić w komentarzach pod poradnikiem lub odezwać się do mnie w grze (nick RITHVEN sojusz Dust of Souls)

W kolejnych dniach podokładam zdjęcia obrazujące poruszaną tematykę.

error: @RTV Movie Review & @retracex.com